יום שני, 7 בנובמבר 2011

דמיון מודרך – פיתוח מודעות עצמית

מודעות עצמית גבוהה היא פלטפורמה נהדרת לפיתוח אישי. כיצד משיגים אותה? איך דמיון מודרך עוזר לנו בכך? כל זאת ועוד במאמר הבא.

מהי מודעות עצמית?
הדרך בה אנו מפרשים את התנהלותנו בעולם על כל היבטיו. מודעות עצמית איננה יהירות או להיפך, נמיכות קומה, אלא ראייה מפוכחת על עצמנו. הטענה היא כי מודעות עצמית גבוהה מביאה להתפתחות שכן, עם העצמי שלנו הוא כלי ואנו יודעים כיצד להשתמש בו היטב, אין גבול למה שנוכל להשיג.

לצערנו, לא רבים מחזיקים במודעות עצמית גבוהה. רובנו "משקרים," לעצמנו, לטוב ולרע על מנת שנוכל להתמודד עם מכשולים. תרגול של דמיון מודרך המוכוון למודעות עצמית יכול לפתוח דלת אל עוצמה חדשה ואל כיוון טוב ונכון יותר בחיים.

העיקר – לא לפחד כלל

חוסר מודעות עצמית, בדיוק כמו ביטחון עצמי ודימוי עצמי נובעים מחרדה ופחד. מה יחשבו עלינו? כיצד ניתפס בעיני החברה? את השאלות הללו אנו שואלים בכל יום, והרבה. על כן, השלב הראשון בתרגול דמיון מודרך הוא להעלות את הדימוי העצמי ולהדעיך את החרדה והחששות.

את זאת ניתן לעשות באמצעות תרגילים מיוחדים עם מנחה מוסמך שעבר קורס דמיון מודרך. מקום טוב וחיובי ו"סיפור" מאתגר בהחלט יכולים לקבע שינויים לחיוב בנפש המטופל.

החיים הם פרוזדור אחד ארוך

פיתוח מודעות עצמית הוא שלב מתקדם בטיפול דמיון מודרך. מדובר על תרחיש דמיוני מורכב יותר שבו המטופל נאלץ "לבחור" בין מספר אלמנטים, בהתאם לאופי שלו, בהתאם לאיך שהוא רוצה שייראו חייו.

אחד התרחישים הנפוצים ביותר בהקשר זה הוא הליכה בפרוזדור עצום עם המון דלתות. הדלתות הללו יכולות להיות מבלבלות ומאיימות בשביל המטופל בהתחלה, הוא לא יודע באילו מהן כדאי לו להיכנס, באילו חדרים נוח לו להישאר. הוא בודק כמה מהם אך מחליט להמשיך, עד שהוא פוגש בדלת צבעונית ומרשימה והוא חש כי כאן עליו להיות.

כמובן שהדלת הזו היא רק התחלה של דרך מסוימת, דרך שרצופה בחיזוקים חיוביים אך גם בלא מעט מכשולים. יחד עם זאת, המטופל מודע לכך שזו הדרך "שלו" ורק שלו ועל כן, הוא מסוגל להתמודד עם האתגרים ומכשולים.

דע את עצמך

פיתוח מודעות עצמית כרוך לא פעם בכאב. המוח, באופן אוטמאטי מתנגד לתהליך ויש לחצוב את השינוי בכוח. דמיון מודרך, בהיותה פרקטיקה של הרפיה מוחית, מאפשר לתהליך לקרות ולזרום באופן טוב ומשכנע.

המטופל חווה את עצמו באופן וויזואלי, הוא חווה את עצמיותו, את הדרך של חייו עם כל המגרעות והתכונות הטובות. באמצעות מודעות גבוהה הוא יכול להניע תהליכי העצמה פנימיים ולצאת לדרך חדשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה