יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

שחרור פחדים ומתח עם דמיון מודרך

מתח וחרדה הם לא גזירת גורל. באמצעות תרגול של דמיון מודרך ניתן להפחיתם ולהתחזק. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא...


מתח, סטרס באנגלית, היא אחת התופעות הנפוצות בעולם המערבי. מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות מצביעים על קשר ישיר בין מתח וחרדה לבין כשלים במערכת הבריאות כמו התקפי לב, לחץ דם, ובמקרים קיצוניים יותר, סרטן. חשוב להבין, מתח וחרדה אינם נפתרים מאליהם על ידי חופשה פעם בכמה שנים או על ידי הירגעות חד פעמית בסוף שבוע. הביטוי "אני זקוק לחופשה," אינו מצביע על התרופה אלא דווקא על הבעיה. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם לחץ וחרדה היא לייצר שגרה של טיפול. דמיון מודרך, למשל.

כוחו של הדמיון בשחרור מתחים

מתח וחרדה הם אלמנטים לא רציונאליים בחיינו. הם בנויים על חוסר וודאות, היבטים פסיכולוגיים ותרבותיים. על כן, הדרך להפחית אותם לא צריכה להיות רציונאלית גם כן אלא חוויתית, מנטלית. לא יעזור אם נסביר לעצמנו מדוע לא כדאי להיות בלחץ, עלינו לאמן את המוח לשלוט בפחדים ובחרדה ועל ידי כך, להפחית אותם. וזה בדיוק מה שעושה תרגול בדמיון מודרך. הוא חודר אל האזורים הנסתרים של המוח וממלא אותם בדימויים חיוביים ומרגיעים. הכוח של הדמיון שלנו הוא כוח מרפא ועוצמתי שבעזרתו ניתן להתגבר על מכשולים רבים וביניהם, מכשול המתח והחרדה.

דמיון מודרך – כיצד עושים זאת?

ראשית, תרגול של דמיון מודרך כדאי לעשות, לפחות בהתחלה, עם מנחה שעבר קורס דמיון מודרך והוא מוסמך ללוות אתכם כאשר אתם משוטטים בנבכי דמיונכם. שנית, התרגול עצמו נעשה במקום ובתנוחה שנוחה לכם, כדי ששום דבר לא יפריע לכם במסע ההירגעות הקסום. לאחר מכן, תובל על ידי הדמיון למקום חיובי, מאיר ונפלא שזכור לך מחייך. כמעט אין אדם שלא חווה מקום של אושר ורוגע. המקום הנבחר יכול להיות יער פורח, הר קסום, מקווה מים, חוף, או כל מקום אחר שם אתם מרגישים בטוחים. במהלך התרגול אתם תנועו במרחב הדמיוני הזה, ותתגברו על "מכשולים" העומדים בדרככם – טיפוס על ההר, פגישה עם אהוב, סערה במים וכל דימוי של קושי. באמצעות ההרפיה המוחית, היכולת שלכם להתגבר על "המכשול" היא גבוהה ביותר.

חיזוק לעתיד

לתרגול בדמיון מודרך, מעבר לדעיכת המתח והחרדה יש אספקט נוסף והוא, שיפור החיים והביטחון לעתיד. כשאנחנו מרגישים כי הצלחנו להתגבר על המכשול בדמיון, אנחנו מחדירים למוח את היכולת להתגבר על מכשולים גם בחיי היום יום. למוח יש תכונה מופלאה: הוא זוכר את כל המצבים והרגשות שאדם עובר במהלך חייב. ככל שנטמיע בו יותר כוח ועוצמה, כך הוא ישדר לגוף רוגע, העצמה ושלווה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה