יום שני, 17 בדצמבר 2012

מהי שיטת NLP?

אנשים רבים חווים בחייהם פער עצום בין הפוטנציאל הגלום בהם למצב שלהם במציאות, פער זה בין המצב הרצוי למצב המצוי, מביא אנשים לנפילות בהרגשתם, להלקאה עצמית בלתי פוסקת ולתיסכול תמידי מחייהם, אולם יש פיתרון ודרך להפוך את רצונותינו לברי השגה, על ידי שיטת טיפול ייחודית הנקראת שיטת NLP.

שיטת NLP נולדה בארצות הברית של שנות ה-70, כאשר שני חוקרים מתחום הפסיכולוגיה ד"ר בנדלר ופרופסור גרינדר, יצאו מנקודת הנחה שישנה דרך לפצח את סוד ההצלחה של אנשים מסויימים ולתרגם הצלחה לשיטה טיפולית, לאחר שתיחקרו וניתחו במשך זמן ממושך אנשים אשר נחשבו באותם זמנים מצליחנים גדולים, הצליחו לגבש דיעה מוצקה לגבי דפוסי חשיבה המשותפים לכולם, ולבודד את דפוסי החשיבה האלו. על ידי בידודן של תכונות מצליחניות אלו, הצליחו שני החוקרים לפתח את השיטה הייחודית NLP שמהותה היא: תיכנות עצבי ולשוני. גישת NLP מציעה למעשה, דרך ליצירת שינויים בחיים והשגת מטרות על ידי עקרונות ברורים ואחידים.

כיצד עובדת השיטה?

שיטת NLP מבוססת על עקרונות, כאשר העיקרון הראשון והבסיס לכל שאר העקרונות הוא: הצבת והגדרת מטרה - בכדי להגיע למימוש של פוטנציאל, יש קודם כל להגדיר את המטרה לשמה אנחנו משתמשים ב NLP, בין אם המטרה הינה חומרית, בין אם המטרה הינה רוחנית, בין אם המטרה הינה בריאותית או נפשית, יש לראות את המטרה בהירה וברורה לנגד עינינו, בשלב זה חשוב להתחבר למרכז ולא להתבסס על רצונות אשר מושפעים מדברים חיצוניים.

לאחר הגדרת המטרה בעזרת הדרכה ומיקוד מתחברים למשאבים הפנימיים והחיצוניים להגשמתה, חלק מהמשאבים שלנו מבוססים על חמשת חושינו, ראייה, שמיעה, מישוש, טעם וריח, המון דברים אנחנו יכולים לקבל דרך שמירה על ערנות חושינו, על ידי דמיון מודרך והתמדה ניתן אף לחדד את החושים הטבעיים שלנו ולהביא אותם למימוש פוטנציאלי גדול יותר.
בדרך להגשמת המטרה חשוב על פי גישת ה- NLP לשמור על גמישות וזאת מפני שיצירתיות הינה כלי בפני עצמו להגשמת מטרות, ולבסוף העקרון האחרון בשיטת ה-NLP, הינו עשיית פעולות פרקטיות וקונקרטיות להגשמת המטרה. על פי שיטת NLP הבעיה היחידה שיש לנו כבני אדם נמצאת בפרשנות שלנו את המצבים בחיינו ואת העולם, על כן לכל בעייה שיש לנו ישנו גם פיתרון זמין. כיום בשל ההתעניינות הגדולה ב- NLP, מוסדות לימוד ומכללות רבות הכניסו למסגרת לימודיהם לימודי NLP או קורס דמיון מודרך באמצעות NLP.

קורס דמיון מודרך על פי עקרונות וגישת NLP

אחת המתנות היותר נפלאות שתוכלו להעניק לעצמיכם בחיים, הינה קורס NLP, קורס זה, בשיטת NLP, ייקח אתכם למסע מורכב ומופלא אל תוך המרכז והמהות שלכם, במסע זה בדמיון תוכלו לפגוש את עצמיכם בשלל צבעים וצורות, לחזור אחורה בזמן ולרוץ קדימה בזמן, כמובן שארועים מהעבר לא יוכלו להשתנות, אולם על ידי דמיון מודרך, תוכלו לשנות את הרגשתכם לגבי אירועים מסויימים. לדוגמא אירוע בו חוויתם תחושת כישלון בילדותכם, תוכלו לראותו בפרספקטיבה אחרת ומנקודת מבט שונה ולשנות את כל גישתכם אליו.

לרוב, אירועים כאלו בהם חווינו רגש קשה כזה או אחר, השפיעו אחר כך רבות על מהלך חיינו ועיצבו את גורלינו, אולם על ידי שינוי בתפיסה, נוכל להמשיך לצעוד קדימה בלי למחזר את אותו רגש של כישלון אשר אינו תורם לנו דבר בחיינו הבוגרים. על זה למעשה מושטטת שיטת NLP כולה, שינוי פרשנות למצבים שונים בחייינו, בעבר, בהווה ובעתיד.לימודי NLP ניתן ללמוד במספר מוסדות, כאשר בתום לימודי NLP, מקבלים תעודת מטפל מוסמך וכמו כן עוברים מהפך מחשבתי במהלך לימודים אלו.

רוצים לדעת עוד? הכנסו לאתר מכללת רטר או התקשרו 9801098- 04

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה