יום שבת, 9 ביולי 2011

אני ואתה נשנה את העולם- זוגיות, דמיון מודרך ו- NLP


לא תמיד זה קל להיות בזוג. לפעמים הצורך במעט עזרה בחיי הזוגיות היומיומיים, אינו צורך בטיפול זוגי ארוך ומפותל על ספת הפסיכולוג או בשינוי הרגלי חיים עד כדי זרות. לעיתים הצורך הוא רק בחזרה לנקודה משותפת, שנעלמה איפשהו במהלך הדרך, שממנה ניתן להמשיך יחד הלאה. עם אותו חזון ולעבר אותו עתיד. עבודה זוגית בשילוב טכניקת דמיון מודרך ו- NLP  מציעות דרך אחרת לטיפול בבעיות בין בני זוג.


אתם כבר כמה שנים יחד, עברתם לגור באותה הדירה, הכרתם בין המשפחות, בניתם חיים במשותף. מן ההתחלה היה ברור שנועדתם להיות האחד עם השנייה. האהבה עדיין שם, אבל החיים הרגילים והחלוקה הקבועה נעשו שחוקים. בין השעות העמוסות בעבודה, לקניות בסופר, לניקיון הבית, למפגשים עם חברים, לארוחת שבת אצל ההורים.. פתאום אין באמת זמן משמעותי ביחד. וכשיש, אז רבים. יש לחץ, אין מנוחה. ולאן הלך כל הכיף? יש תכניות לעתיד, אבל ההווה נהיה לא פשוט. מה עושים?                                                                                                                      מטפלים בשיטותNLP  ודמיון מודרך מראים לכם דרך חדשה לזוגיות טובה, לצמיחה יחד כזוג ולצמיחה אישית לחוד, לעבר עתיד משותף שאפשר לדמיין אותו יחד על אותו נתיב.

הטיפול הזוגי בשילוב טכניקות ה - NLP ודמיון מודרך, פועל ברובד המודע כמו גם התת- מודע. בנוסף לעבודה האישית של כל אחד מבני הזוג בינו לבין עצמו, מתקיימת עבודה על הרבדים המשותפים המודעים והלא מודעים של בני הזוג. הטיפול הזוגי ב - NLP ודמיון מודרך נערך יחדיו ולחוד. ישנם מפגשים המיועדים לאחד מבני הזוג וישנם מפגשים המיועדים לעבודה זוגית בצוותא. בני הזוג חוזרים בהנחיית המטפל לחוות את עצמם כפי שחוו בתחילת הקשר, "בזמנים הטובים", לומדים לבודד את המכשולים שצצו בדרך אצל כל אחד מביניהם ובתוך המסגרת המשותפת לשניהם ומגלים יחד ולחוד דרך חדשה לצמוח כזוג. דרך מלאת תקשורת, פתוחה לשינוי הרגלים, שמחה לקראת הלא מוכר והחדש.

במקום לברר בתהליך ארוך של חקירה פנימית והטחות אשמה הדדיות מי אשם במה, מי התחיל, מה נאמר למי ובאיזה הקשר, ה- NLP  מאפשר לבני הזוג להמשיך יחד הלאה. לעבור מן הזוטות והפנקסנות אל המכשולים המרכזיים, אל המקומות שבהם השיחה מגיעה למבוי סתום בכל פעם, אל הנושאים המרכזיים שיש לגשר עליהם. התוצאות הן מידיות ומכילות בחובן עולם גדול הרבה יותר מאשר העולם הזוגי. כל צד חווה את עצמו בדרך חדשה ויחד נפתח ערוץ מרגש ומאתגר, לעולם פשוט יותר, ברור יותר ותומך יותר עבור שני הצדדים.

רוצים ללמוד NLP? רוצים לקרוא עוד על NLP? כנסו לאתר מכללת רטר, המכללה הוותיקה בארץ להכשרת מטפלים בדמיון מודרך ו-NLP.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה